Anne Adayları Bu Yiyeceklere Dikkat Edin!
Gebelik döneminde tüketilen gıdalar bebeğin kalp sağlığını etkiliyor. Bu yüzden alınan gıdalara dikkat edilmesi gerekiyor.
Oxford Üniversitesi Wellcome Trust Centre for Human Genetics isimli merkezde görevli araştırmacılar, hamilelik öncesinde ve hamilelik süresince anne adaylarının yediği yağlı yiyeceklerin, doğum kusurunun şiddetini ve türünü etkilediğini belirlediler.
Yapılan araştırmada, bilim adamları yağlı beslenme tarzı ile “Cited2″ isimli (ciddi kalp kusurlarını önlemeye yardım eden gen) gen eksikliğinin doğumda kalp kusuru riskini artırdığını tespit ettiler.
Human Molecular Genetics isimli tıp dergisinde yayınlanan araştırmada, dengesiz beslenmenin ve hatalı genlerin ikisinin de gelişimi etkilediğini bildiklerini söyleyen Dr. Jamie Bentham, “Fakat, bu çalışmada bunların ikisinin daha büyük ve daha ciddi sorunların oluşmasına yol açtığını belirledik” dedi.
Çalışma fareler üzerinde yapılmasına rağmen, araştırmacılar insanlarda da bazı doğumsal kalp hastalığı vakalarına yol açabilen benzer bağlar bulunduğunu kaydettiler.
Alıntıdır






Yorumlar
Konu hakkındaki Düşünce ve Görüşlerinizi bizimle paylaşın...
Yorumunuzun yanında istediğiniz resmin görünmesini istiyorsanız gravatar edinin!